lauantai 7. tammikuuta 2017

Virkattuja kukkia ja kevätsuunnitelmia


Talvi on kauneimmillaan, kun tänne eteläänkin saatiin valoa lumen myötä. Minun ajatukseni karkaavat kuitenkin kevääseen. Kukkia on saatava, vaikka virkkaamalla! Kukkia alkoi syntyä kuin liukuhihnalta, lankojen värit puhuttelivat minua niin paljon.
Sain värityskalenterin ja pitihän minunkin kokeilla miltä värittäminen tuntui. Ihan kivaa, mutta värikynä vaihtui virkkuukoukkuun melko äkkiä.


Olin taas jäänyt Pinterestin koukkuun ja oli suorastaan vaikea päättää mitä kukkia haluaisin virkata. Minä muutan ohjeita jonkin verran oman mielen mukaan. Näihin kukkiin käytin tarpeettoman helminauhan helmiä koristeeksi.


No mihin minä näitä kaikkia kukkia tarvitsen? En mihinkään. Niitä vain alkoi tulla ihan tekemisen riemusta. Miehelleni ehdotin, että voisin koristella pyyhkeitä näillä kukilla. Mieheni katsoi siihen malliin, että hänen pyyhkeensä ei ainakaan ole keväisen kukkakimaran tarpeessa.


Meillä on mökillä monenlaista rakennusta tai rakennelmaa, mutta jonkinlainen kesäkeittiö puuttuu. Kukkia virkatessa oli mukava tehdä kevät- ja kesäsuunnitelmia. Rakennuksessa pitäisi olla kasvihuone, keskellä oleskelutilaa ja toisessa päässä tilaa grillille ja muurikalle. Rakennuksen pitää olla riittävän suuri, mutta sen pitää näyttää huomaamattomalta eikä se saa maksaa paljon.
Voin vakuuttaa, että ennen kuin nuo vaatimukset täyttävä rakennus on edes suunniteltu, kotimme täyttyy virkatuista kukista.


Mökillä on jo vanhoista ikkunoista tehty kasvihuone, joka on on ollut pois käytöstä muutaman vuoden. En pysty hoitamaan kasvihuonetta sekä kotona että mökillä. Tuskin voin laittaa kasvihuonetta kotiinkaan tänä vuonna, kun puutarha-apulaiseni eli poikani lähtee armeijaan.
Mökin vanha kasvihuone pitäisi siirtää toiseen paikkaan (mieheni niin riemastuu) ja siihen kylkeen laittaa tilaa oleskeluun ja keittiöpuuhiin.
Haaveilen, että mökillä viimeistään eläkkeellä voin pitää kasvihuonetta. Vanhoja ikkunoita olisi isompaankin pytinkiin, mutta minua arveluttaa hieman niiden kunto. Rakennusta ei voi tehdä pelkästään ikkunoista. Toivon, että rakennuksesta ei tule koko kesän projektia, siis seiniä pitää olla mahdollisimman vähän.


Pää pilvissä taas mennään! Olen sentään yrittänyt pysyä pois siemenkauppojen sivuilta. Tilasin kerran tammipakkasilla siemeniä. Postilaatikossa ne voivat jäätyä pilalle, mutta onneksi selvisin säikähdyksellä. Mikään ei estä, kun kaikenlaiset kevätvillitykset iskevät. Rentoa viikonloppua!

22 kommenttia:

  1. Ihania kukkia! Voisikohan niistä tehdä vaikka kauniin torkkupeiton? Minä olen huomannut, että minulla ei tahdo sitkeys riittää noiden ihanuuksien tekoon. Muutaman jos jaksan tehdä, niin sitten kyllästyn aloittamaan uutta...Jotenkin se uudestaan aloittaminen tuntuu olevan se kynnys. Mulle sopii enemmän sellainen virkkaus, jota aloitettuaan voi jatkaa uudestaan aloittamatta. Tämä vuodenaika on juuri sellainen, että alkaa kaivata kirkkaita värejä. Minäkin eilen illalla olin täysin punaisissa vaatteissa.

    VastaaPoista
  2. Torkkupeitto oli minullakin mielessä, mutta voi olla, että kärsivällisyys on koetuksella 😀.

    VastaaPoista
  3. Kauniita virkattuja kukkia.Hyvää viikonloppua:)

    VastaaPoista
  4. Suloisia kevään kukkia!!
    Ihailen aina ihmisiä jotka osaavat virkata!
    Ja värittäminen on mukavaa välipuuhaa.
    Lempeää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Värittäminen on mukavaa ja kiva kokeilla uusia juttuja.
      Rentoa viikonlopua!

      Poista
  5. Käsillä tekeminen on niin terapeuttista, joten en yhtään ihmettele, jos olet virkkaillut noita suloisia kukkasia ihan vaan tekemisen ilosta. Ihan mahtavia!

    Hyvää viikonloppua Sinulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on joku ihmeellinen luova kausi menossa, aika kivaa 😀.
      Hyvää viikonloppua myös sinulle!

      Poista
  6. Ihania kevään kukkasia. Minun sisko tekee kans tuollaisia kukkasia ihan tekemisen ilosta.
    Minä en ole vielä kokeillut tuota värittämistä.
    Mukavaa lauantai-iltaa.

    VastaaPoista
  7. Tekemisen ilo on kyllä virkistävää 😀.
    Mukavaa lauantaita myös sinulle!

    VastaaPoista
  8. Pieniä nopeita virkkauksia on kyllä kiva tehdä.

    VastaaPoista
  9. Hienoja kukkia olet virkannut!
    Itse en osaa virkata ollenkaan.
    Värittäminen on kivaa. Minulla on myös yksi aikuisten värityskirja.
    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Virkkaamisessa on omat niksinsä, ei vaikeaa, mutta ei helppoakaan.
      Mukavaa iltaa myös sinulle!

      Poista
  10. Kivoja suunnitelmia.
    Ja todella kauniita kukkasia!

    VastaaPoista
  11. Kukkasi ovat tosi kauniita, ja kivan värisiä. Sulla on niitä aikamoinen läjä.Tee niistä vaikka torkkupeitto, onnistuisko, vaikka ovat erikokoisia ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harkitsen torkkupeittoa, mutta jaksanko tehdä niin paljon kukkia, se onkin toinen juttu 😀.

      Poista
  12. Kauniit kukkaset. Mullakin on värityskirja, mutta en jaksa värittää. Aikoinaan tein niin paljon sitä lajia.

    VastaaPoista
  13. Ihania kesäisiä suunnitelmia! Ja tosi upeita kukkia olet virkannut!

    VastaaPoista
  14. Kiitos! Uusia suunnitelmia ja virkkauksia vaan pukkaa tulemaan 😀

    VastaaPoista