lauantai 21. lokakuuta 2017

Tarjolla tänään...


...venäläisiä tarjottimia. Minulla on yhteensä 25 peltistä tai muovista tarjotinta. Olen hankkinut ne kirpputoreilta muutamilla senteillä tai euroilla. Kun toiset vievät kirpputorille aikoinaan matkamuistoksi hankkimansa tarjottimet, niin minä olen valppaana ostamaan nuo turhakkeet itselleni. Miksi minä kerään tarjottimia? En minä tiedä. Pitääkö olla joku syy?


Tarjottimet vaanivat minua kirpputoreilla. Ne kutsuvat ostamaan ja pujahtelevat kuin itsestään ostoskoriin. Mieheni katsoo minua kirpputorilla merkitsevästi. Siinä kohtaa muistutan, että toisella meistä on 80 Morgan Kane-pokkaria, koko Reino Lehväslaihon tuotanto ja paljon muuta "tarpeellista." Voin jatkaa ostoksiani.


Tarjottimissa vuorottelevat puutarha- ja luonnonkukat yleisimmin mustalla pohjalla. Minulla on isoja, pieniä ja monenmuotoisia tarjottimia.


Puutarhaihmisenä kukat ovat minusta kauniita, vaikka  musta ei ole minun värini.

En lähde kirpputoreilta etsimään tarjottimia. Jos sopiva osuu kohdalle, hypätköön kyytiin jatkossakin.
Onko teillä mielenkiintoisia keräilykohteita?

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minun viikonloppuni menee syysflunssa seuralaisena.

50 kommenttia:

  1. Olimme blogi porukalla torstaina tutustumassa yhteen ihanaan sisustusputiikkiin ja kummastelin tarjotin kädessäni että kuinkahan monta tarjotinta ihminen oikeasti tarvitsee ja kotiuduin yhden uuden kera ❤️😍

    VastaaPoista
  2. Nyt tuli ihan lapsuus mieleen! Minulla oli leikkimökissä yksi venäläinen tarjotin, jonka isä taisi tuoda matkamuistona Leningradista.
    Itse keräilen joulukalentereita. Niitä on jo melkoinen määrä vintin seinällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulukalenterit ovat kiva keräyskohde, kun ne eivät vie paljon tilaa.

      Poista
  3. Hyvä, kun on joku kiristysaihe, niin ei tarvitse ostoksiaan paljon selitellä 😁. Minä en juurikaan kerää muuta kuin lankoja ja nekin lähtevät sukkina ja muina tekeleinä yleensä maailmalle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käsityöt ovatkin siitä mukavia, kun ne voi antaa pois. Lankoja alkaa kyllä kerääntyä, mutta onneksi ne ovat hyödyllisiä.

      Poista
  4. Sinulla on jo hieno kokoelma venäläisiä tarjottimia. Kauniita ne ovat. 70-luvun Neuvostoliiton matkat tulevat näistä mieleen. Mukavaa viikonlopun jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on äidin Leningradin tuliaisina ihana lääkekaappi. Siskoni sai samanlaisen ja pikkuveljeni karhun. Kun kiersi karhussa olevaa avainta, se lähti kävelemään. Lääkekaappi on minulla edelleen käytössä.

      Poista
  5. Onpa mahtava kokoelma! Itselläni ei ole mitään keräilykohdetta. Joskus vuosia sitten keräilin Arabian vanhoja lautasia. Niitä oli keittiön yksi seinä täynnä.
    Leppoisaa lauantaita!

    VastaaPoista
  6. Kauniit tarjottimet hieno kokoelma. Mukavaa viikonloppua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ritva ja kuinka monta tarjotinta vielä keräilen, saas nähdä.

      Poista
  7. Vastaukset
    1. Meillä on siis yhteinen keräilykohde. Kerään mökkipihalle kiviä, aidanteeksi, kasoiksi ja vaikka minne. Harmi, että ne ovat niin painavia, keräilisin oikein isojakin.

      Poista
  8. Minä jo kovasti odotinkin että mikä se keräilyn kohde on:) Ihania ovat nuo tarjottimet, hauska on tuollaisia keräillä..ovat kauniita!♥ Mukavaa viikonloppua♥

    VastaaPoista
  9. Kiva keräilykokoelma sinulla siellä. Minä keräilin aikoinani Lomonosovin eläinposliini figuureja. Vielä on muutamia jäljellä. Suurimman osan olen myynyt jo eteenpäin. Aikansa kutakin.
    Täällä hetkellä en keräile mitään. Keräily on kyllä mukava harrastus ja kiva on kyllä silloin kierrellä kirppareita ja ilostua aina uudesta keräilytavarasta. :)
    Mukavaa lauantaita Ansu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tädilläni on ihan mieletön Lomonosovin kokoelma, mutta se vie tilaa hirmuisesti.

      Poista
  10. Mullakin on yksi tuollainen venäläinen tarjotin, mutta kuvissasi ei näy ihan samanlaista kuin minun. Kauniita ovat. Tällä hetkellä en keräile mitään.
    Mukavaa lauantaita sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkohan ne kaikki erilaisia, kun minullakaan ei ole yhtään samanlaista. Ostaessa en voi mitenkään muistaa, millaisia minulla jo löytyy.

      Poista
  11. JOs ei muuta syytä, niin kauneuden tähden noita voi kerätä..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauneus on hyvä syy, en oikein osaa laittaa niihin mitään.

      Poista
  12. Kiva hobby sulla😊ja edullinen!!mä en oikeastaan keräile mitään.. Kivaa viikonloppua❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisaalta on ihan hyvä, jos ei keräile mitään. Eipähän kerry kaappiin kaikenmaailman tavarat.

      Poista
  13. Todella kauniita tarjottimia! Mukavaa viikonlopun jatkoa Sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä ne kauniita ovat ja kivahan niitä on katsella.

      Poista
  14. Noita minäkin olen vienyt kirpparille, isoja ja pieniä.
    On on tosi kauniita, mutta ei ollut mitään tarkoitusta niillä.
    En halunnut kerätä niitä, jokin puulusikka on, käytän hienosokerin kipossa. Noita lusikoitakin on ollut useita, olen saanut niitä, en ostanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lusikoita ja muitakin venäläisiä astioita näkyy kirppiksillä. Yritän olla tiukkana, ei uusia keräilykohteita.

      Poista
  15. Täytyy saonoa, että yllätit. Tätä en olisi arvannut. Toisaalta kaipailen itse lapsuuteni kukkakuvioisten neuvostohuivien peräään. EBaysta olen myös katsellut teesettejä. Sinulla on täysi siunaukseni tämän harrasteen puoleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukkakuvioiset neuvostohuivit olinkin jo unohtanut. Siskollani oli sellainen Leningradin tuliaisina, niin ja taitaa häneltä löytyä teesetti myös.

      Poista
  16. Nuo on kauniita! Eipä kivojen asioiden keräämiseen muuta syytä tarvitsekaan kuin silmänilo tai hyvä mieli:) Tilaa tietysti saisi niille olla... minä en juuri siitä syystä nyt "varsinaisesti" kerää mitään, mutta kummasti sitä vaan kaikenlaista kertyy... niinkuin vaikkapa vanhoja ompelukaavoja. Ja muuten, mikäs hieno vanha kirjoituskone tuolla tarjottimien takana häämöttää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinulla onkin aivan ihania ompelukaavoja. Joku, en muista kuka, halusi luopua tilaa vievästä kirjoituskoneesta ja se päätyi meidän mökille. Lapset ovat saaneet käyttää sitä leikkeihinsä.

      Poista
  17. Upea kokoelma!
    Kiva keräilyn kohde!
    Minä keräilen valkoisia maitokannuja, erimaiden snapsilaseja,joululehtiä, muumimukeja...kivituikkuja keräsin myös jossain vaiheessa.
    Hyvää sunnuntaita!❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainiin. Kerään myös joulukirjoja!😀

      Poista
    2. Ihania keräyskohteita! Varmaan ihana katsella jouluisin lehtiä ja kirjoja, ottaa niitä esiin ja löytää niistä aina jotain kivaa.

      Poista
  18. Kauniitahan nuo vanhat tarjottimet ovat. Minullakin muutama :) Toisen blogin kautta tänne löysin ja hyvä niin. Kivaa viikonalkua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa Anni! Ihanaa, että löysit tänne, tulen vastavierailulle.

      Poista
  19. Eihän tarjottimia koskaan liikaa ole - niillehän voi keksiä jos minkälaisia käyttötarkoituksia ja jos ei keksi, kauniita ovat koristeenakin. Sinullapa onkin siellä jo melkoinen kokoelma! 😙

    Minä keräilen kirpputoreilta vanhoja Arabian astioita. Joskus niitä sai tosi edullisesti, mutta nyttemmin ovat hinnat nousseet aivan pilviin. Toisaalta hyvä niin, eipähän tule ostettua joka kippoa ja kuppia, sillä johan nuo kaapit pursuavat jo ennestäänkin niistä. 😉

    Kivaa uutta viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  20. Upea tarjotinkokoelma! Minä keräilen matkamuistolautasia. Kivaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  21. Sinulla mahtaa olla isot varastot täynnä erilaista tavaraa? Minä en ole kova keräilijä. Joitain lintuaiheita olen pihaan kerännyt jonkin verran. Muuta en. Paranemisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskomatonta ehkä, mutta minulla on oikeastaan aika vähän tavaraa. Hankin mieluiten tavaroita, joilla on heti käyttöä. Ulkona minulla on kaikenlaista, mutta ne eivät vie tilaa kaapeista.

      Poista
  22. Onko kaikissa tarjottimissa erilainen kuvio?
    Ihan kiva kokoelma jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jostain luin, että nämä olisivat käsinmaalattuja ja kaikki erilaisia, mutta en tiedä, onko asia oikeasti näin.

      Poista
  23. Hieno kokoelma tarjottimia. Minä olen metsästänyt kirppareilta pyöreää, peltistä oranssista, korkeaa reunuksellista, missä on kanto reiät olevaa tarjotinta. Mutta ei ole tullut vastaan. Varsinaista keräily kohdetta ei ole mutta jotain aina tarttuu joskus käteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 70-luvulla oli ihania oransseja ja muitakin vahvoja värejä tarjottimissa, kantoreiällistä en muista nähneeni.

      Poista
  24. Upeita tarjottimia olet saanut kerättyä. Eiköhän meillä jokaisella taida olla jokin erikoisuus, jonka keräilyyn hurahtanut :) Minä kerään kaikenmaailman purkkeja niin, että niitä kaapit väärällään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purkkien keräilyssäsi on ainakin se hyvä puoli, että osaat tarvittaessa tuunata niistä vaikka mitä uutta.

      Poista
  25. Onneksi tänään oli jo hieman parempi päivä flunssan kanssa. Töissä olin tietysti.

    VastaaPoista